W naszym kraju jeszcze wiele osób korzysta z neostrady. W wielu miejscach nie ma nadal lepszej alternatywy do wyboru. Wiele osób ma również z nią problemy, dlatego podpowiadamy co zrobić w takim przypadku.
Problem z Neostradą – co zrobić na początek?
1. Wyłączamy router na minutę od sieci (najlepiej odłączając go od prądu) i włączamy ponownie. Tak jak w przypadku wielu urządzeń elektronicznych - to najczęściej pomaga i jest bagatelnie proste. Następnie odczekujemy 5 minut. Obserwuj diody, czy ADSL po kilku mrugnięciach przeszła w stan ciągłego świecenia – nawiązała się synchronizacja. Sprawdzamy również czy czy druga dioda, od logowania też przestała mrugać i świeci ciągłym światłem.
2. Sprawdzamy, czy kabel telefoniczny, idący ze “ściany” do routera nie odpiął się. Wypinamy go i wpinamy ponownie. Obserwujemy diody, czy coś się zmienia.
3. Jeśli jest telefon podpięty do tej samej linii, sprawdzamy czy jest podłączony filtr (ADSL) przed telefonem.
4. Sprawdzamy, czy jest sygnał w telefonie. Podepnamy na chwilę telefon do kabla zamiast do routera. Sprawdzamy czy jest sygnał i czy można wykonać połączenie. Jeśli tak – to szukamy dalej. Jeśli nie, sprawdź, czy gdzieś nie jest przerwany/rozłączony kabel.
Jeśli diody ADSL i od logowania dalej nie świecą poprawnie - dzwonimy do Orange.
Jeśli diody świecą a my nadal mamy problemy z Internetem na komputerze - podpinamy komputer bezpośrednio za pomocą kabla RJ 45 do routera. Teraz musimy chwilę potestować działanie Internetu. Jeśli Internet na kablu działa prawidłowo, a przy Wi-Fi występują problemy, rozwiązaniem może być zmiana położenia routera lub wymiana go na inny o większej mocy. Jeśli jednak Internet, pomimo podłączenia komputera bezpośrednio kablem do routera, nadal nie działa - problemem może być również nasz komputer. Warto wtedy sprawdzić czy nie złapaliśmy jakiegoś wirusa bądź czy jakiś program nie zablokował nam dostępu do Internetu. Najlepiej podłączyć drugi komputer który rozwieje nam wszelkie wątpliwości. Jeśli na drugim komputerze Internet nadal nie działa - dzwonimy do serwisu. Jeśli działa - szukamy problemu w naszym komputerze.