Obniżanie kosztów funkcjonowanie firmy
Nasza firma specjalizuje się również w:
- obniżaniu kosztów funkcjonowania firmy poprzez zakup urządzeń generujących niższe koszty eksploatacji
- przygotowywaniu specyfikacji przetargowych zgodnych z rekomendacjami Prezesa UZP
![]() |
Posiadamy wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu specyfikacji i wymagań dotyczących przetargów dla wielu różnych instytucji publicznych. Wszystkie nasze przetargi przygotowujemy zgodnie z rekomendacjami Prezesa UZP dotyczącymi zamówień publicznych na systemy informatyczne oraz dostawę zestawów komputerowych. Cena przygotowania specyfikacji zależy w dużej mierze od ilości rodzajów urządzeń do których trzeba przygotować specyfikację oraz od zakresu przygotowań (czy jest już wybrane określone urządzenie, czy my mamy zaproponować urządzenie najlepiej spełniające wymagania). |
Potrafimy również znacząco obniżyć koszty eksploatacyjne urządzeń stosowanych w Państwa firmie. W wielu firmach koszty wydruku dokumentów stanowią dużą część wydatków ponoszonych przez firmę. Dzięki naszej wiedzy, koszty te można obniżyć nawet o 90%. Poniżej przedstawiamy zastosowane przez nas rozwiązania.
HP DeskJet 4535 | HP OfficeJet Pro 6830 | Brother DCP-T700W | Epson L655 | |
Cena | 325 zł | 417 zł | 829 zł | 1690 zł |
Rodzaj | wielofunkcyjne atram. | wielofunkcyjne atram. |
wielofunkcyjne atram. |
wielofunkcyjne atram. |
Oferowane funkcje |
Skaner |
Skaner |
Skaner kopiarka drukarka |
Skaner |
Interfejs | USB, WiFi | USB, LAN, WiFi, RJ-11 | USB, WiFi | USB, LAN, WiFi, RJ-11 |
Druk dwustronny | Tak | Tak | Nie | Tak |
Cena tuszu czarnego | 42 zł | 135 zł | 35 zł | 55 zł |
Wydajność tuszu czarnego | 360 stron | 1000 stron | 6000 stron | 6000 stron |
Cena tuszów kolorowych |
39 zł | 207 zł | 81 zł | 75 zł |
Wydajność tuszów kolorowych | 200 stron | 825 stron | 5000 stron | 6400 stron |
Koszt wydruku 1000 stron (z urządzeniem) | 556 zł | 461 zł | 829 zł | 1690 zł |
Koszt wydruku 2000 stron (z zakupem urządzenia) | 867 zł | 847 zł | 829 zł | 1690 zł |
Koszt wydruku 5000 stron (z urządzeniem) | 1802 zł | 2005 zł | 829 zł | 1690 zł |
Koszt wydruku 10000 stron (z urządzeniem) | 3361 zł | 3934 zł | 933 zł | 1690 zł |
Koszt wydruku 15000 stron (z urządzeniem) | 4919 zł | 5864 zł |
1044 zł |
1743 zł |
Koszt wydruku 20000 stron (z urządzeniem) | 6477 zł | 7793 zł | 1154 zł | 1848 zł |
W małych firmach najczęściej wybieranym urządzeniem wielofunkcyjnym jest HP DeskJet 4535 (pierwsza z lewej) ze względu na swoją niską cenę zakupu i możliwość skonfigurowania jej w sieci WiFi. W średnich firmach ze względu procedury bezpieczeństwa i korzystanie wyłącznie z sieci LAN oraz konieczność posiadania FAX'u, najczęściej wybiera się urządzenie HP OfficeJet Pro 6830 (drugie od lewej). Oba urządzenia są tanie w zakupie jednak koszty ich eksploatacji są bardzo wysokie. Proponowane przez nas urządzenia zostały przedstawione po prawej stronie tabeli. Dla małej firmy wystarczy urządzenie Brother DCP-T700W (trzecie od lewej) które choć droższe w zakupie, po wydrukowaniu 2000 stron (czyli już po kilku miesiącach) zacznie przynosić firmie spore zyski. Przy 20 tyś. wydrukowanych stron jest to już 5323 zł. Dla średnich firm idealnym rozwiązaniem będzie urządzenie Epson L655 (pierwsze od prawej). Pomimo sporej ceny zakupu, urządzenie zwraca się już po wydrukowaniu 5000 stron przynosząc firmie zyski przez następne wiele tysięcy stron. Po wydrukowaniu 20 tyś. stron jest to już 5945 zł, a przeważnie jeszcze dużo więcej drukuje się na takich urządzeniach.
Porównajmy również koszty wydruku na urządzeniach laserowych. Z powodu iż mają one przeważnie o wiele większe przebiegi (ok. 5000 stron miesięcznie) niż drukarki atramentowe, zbadajmy koszty użytkowania najczęściej wybieranego urządzenia HP LJ Pro 500 oraz zaproponowanego przez nas urządzenia RICOH MP 301 SPF
HP LJ Pro 500 M521dn | RICOH MP301SPF | |
Cena | 2639 zł | 4200 zł |
Rodzaj |
wielofunkcyjne |
wielofunkcyjne laserowe |
Oferowane funkcje |
skaner |
skaner |
Interfejs | USB, LAN, RJ-11 | USB, LAN, RJ-11 |
Druk dwustronny | Tak | Tak |
Cena tonera | 940 zł | 85 zł |
Wydajność tonera | 12500 stron | 8000 stron |
Koszt wydruku 1 strony | 7,5 gr | 1,1 gr |
Koszt wydruku 10000 stron (z urządzeniem) | 2940 zł | 4221 zł |
Koszt wydruku 20000 stron (z urządzeniem) | 3692 zł | 4328 zł |
Koszt wydruku 30000 stron (z urządzeniem) | 4444 zł | 4434 zł |
Koszt wydruku 50000 stron (z urządzeniem) | 5948 zł | 5096 zł |
Koszt wydruku 100000 stron (z urządzeniem) | 9708 zł | 5628 zł |
Często roczne koszty zakupu tonerów są tak wysokie, że można za nie kupić nowe urządzenia wraz z zapasem tonerów na rok i jeszcze zostaną oszczędności. W powyższym przykładzie koszt wydruku 1 strony na urządzeniu zastanym w firmie wynosił 7,5 gr. Po zmianie urządzenia koszt wydruku strony zmniejszył się o 85% do poziomu 1,1 gr. Po wydruku 100 tyś. stron koszt na urządzeniu HP wyniósł 9708 zł (wraz z zakupem urządzenia). Kwota ta pozwoliłaby na zakup urządzenia RICOH, wydrukowanie 100 tyś. stron i jeszcze zostałoby firmie 4080 zł oszczędności.
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani obniżeniem kosztów w swojej firmie, zapraszamy do kontaktu telefonicznego 792 792 589 i umówienie się na spotkanie.