Poprawa wizerunku firmy
![]() |
Wizerunek firmy to jedna z najsilniejszych przewag konkurencyjnych. Pozwala wyróżnić się firmie, zdobyć sympatię klienta i zapaść mu w pamięć, co może mieć przełożenie na jego decyzje zakupowe. Działające na naszym rynku firmy powoli zaczynają rozumieć, że oprócz podstawowych działań związanych z dbałością o sprzedaż i marketing, dużą wagę należy przykładać do relacji ze swoim otoczeniem. Oparte na dialogu działania wizerunkowe budują mocne relacje pomiędzy firmą oraz jej środowiskiem. Stworzone w ten sposób zaufanie to nieoceniony kapitał, szczególnie w gorszych dla firmy chwilach. Dbanie o wizerunek jest coraz częściej nieodzownym elementem długofalowej strategii przedsiębiorstw, już nie tylko tych największych. |
Budowanie wizerunku jest długotrwałym procesem, który dopiero po pewnym czasie daje widoczne efekty.
Jego kreowanie powinno przebiegać w czterech etapach:
- Analiza stanu wyjściowego
- Określenie celów
- Planowanie działań
- Realizacja i kontrola
Profesjonalnie budowany wizerunek powinien być działaniem spójnym i gruntownie przemyślanym, a nie chaotycznym i pozbawionym jakichkolwiek założeń.
Reklama w sieci to wielki potencjał, zarówno dla firm już istniejących, jak i tych nowopowstałych. Kreowanie wizerunku marki na tej płaszczyźnie to nowe wyzwanie, ale także nowe atrakcyjne grupy społeczne - ludzie młodzi, aktywni, hobbyści, biznesmeni, czy entuzjaści nowości. Internet, jako szybko rozwijające się medium reklamowe, posiada kilka zasadniczych cech, które decydują o jego atrakcyjności. Przede wszystkim jest to nośnik interaktywny, umożliwiający odbiorcy uzyskanie pożądanych w danym momencie informacji oraz pozwalający na wybieranie określonych dziedzin, produktów, tekstów, czy na wyrażanie opinii.