uzyskują zyski tym większe, im wyższa jest ich pozycja w wyszukiwarkach, oraz że zyski przynoszą tylko strony znajdujące się w pierwszych dwóch stronach wyszukiwania. Natomiast zyski ze stron reklamowanych za pomocą innych form reklamy internetowej, zależą głównie od skuteczności wybranych form reklamy. Gdy metoda okazuje się dobra – zyski potrafią być wysokie, gdy jednak zostanie źle wybrana – zyski szybko spadają do zera.

 

Porównując zyski z poszczególnych stron uzyskane podczas całego okresu trwania badań, łatwo zauważyć, że praktycznie tylko dwie strony przyniosły zadowalające zyski. Jak można się było spodziewać na podstawie analiz wcześniejszych danych, największe zyski przyniosła stron Wrocław, która uzyskała najlepsze pozycje w wyszukiwarce z pozycjonowanych stron, oraz strona Wrocław, która była reklamowana za pomocą różnych sposób m.in. w Google Adwords. Zyski z pozostałych stron były bądź zerowe, bądź na tyle niskie, że nie pozwoliłyby firmie na utrzymanie się na rynku. Niezależnie od wyboru systemu wymiany linków, strony pozycjonowane tym sposobem nie przyniosły prawie żadnych zysków. Jak widać ich słabe pozycje w wyszukiwarkach, nie pozwoliły potencjalnym klientom na zainteresowanie się ofertą i złożenie zamówienia. Spowodowane to było zapewne bardzo małą ilością odwiedzin tych stron. Faktem jest jednak to, że również tutaj system wymiany linków statycznych okazał się niewiele lepszy od systemu wymiany linków rotacyjnych. Jednak zyski przez niego osiągnięte są zbyt małe by prowadzić działalność gospodarczą.

 

Zyski przedstawione w poprzednim akapicie niestety nie pokazują faktycznie zarobionych pieniędzy przez firmę. Nie są one pomniejszone o poniesione koszty reklamy każdej ze stron. Dopiero wykonanie bilansu zysku i strat pozwala na ostateczne stwierdzenie, która z zastosowanych metod marketingowych pozwoliła na osiągnięcie zysku. Porównując bilans zysków i strat dostępny na powyższym wykresie, możemy łatwo stwierdzić nie tylko które strony wygenerowały zysk dla firmy, ale również jak duży był ten zysk w danym miesiącu. O ile strony generujące straty znajdują się od razu na przegranej

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.