Porównując wykres łącznej liczby klientów zdobytych przez poszczególne strony i dostępny powyżej, łatwo zauważyć że podobnie jak w przypadku liczby zapytań, ponad 90 % klientów firma uzyskała za pomocą tylko dwóch badanych stron. Dyskwalifikuje to praktycznie pozostałe strony i stawia pod znakiem zapytania sens ich pozycjonowania. Skoro praktycznie nie pozwalają zdobyć one klientów, lepszym rozwiązaniem jest przerzucenie środków, przeznaczonych na ich promocję, do promowania stron które przynoszą zyski. Ponieważ gdyby przeznaczyć jeszcze większe środki na promocję w wyszukiwarce tylko strony Wrocław oraz pozycjonowanie Wrocław, można by uzyskać z nich jeszcze większą liczbę klientów.

 

Na powyższym wykresie można obserwować rozłożenie kosztów reklamy, każdej z badanych stron, na poszczególne miesiące. Za punkt odniesienia przyjęto kwotę 250 zł i starano się równomiernie przeznaczać kwoty na każdą z badanych stron jeśli tylko było to możliwe. W przypadku wysokich kosztów w jednym z miesięcy, starano się obniżyć jego koszty w następnym. Tak wyglądała np. sytuacja strony wrocław. , w której pomimo początkowo wysokich nakładów finansowych, zostały one obniżone w kolejnych miesiącach, aby jak najbardziej przybliżyć się do średniej. Najwyższe koszty w ciągu miesiąca firma poniosła na promocję strony Wrocław. Niestety ze względu na specyfikację pozycjonowania tej strony, nie można było tych kosztów aż tak bardzo zmniejszyć, jak w poprzednim przypadku. Kwoty wydawane na pozostałe strony wahały się w przedziale 250 – 300 zł miesięcznie. Warto też wspomnieć, że w przypadku pozycjonowania stron systemami wymiany linków, możliwe jest zaplanowanie stałych wydatków na pozycjonowane strony. Spowodowane jest to tym, że koszty wynajęcia punktów w tych systemach nie zmieniają się z miesiąca na miesiąc. W takim razie wynajmując stałą liczbę punktów miesięcznie, można z góry przewidzieć, jakie będą koszty pozycjonowania strony przez kilka kolejnych miesięcy.

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.