W serwisach tych płaci się internautom za oglądanie reklam oraz wchodzenie na strony reklamodawców. Okazuje się jednak, że ta forma reklamy powoduje znaczne obciążenie serwera na którym znajduje się strona. Należy więc zadbać szczególnie o dostępność strony, w trakcie przeprowadzania badań.
5.1.5. Reklama Adwords – sieć partnerska
Badana strona od 1 lutego 2010 roku zostaje reklamowa ponownie w Google Adwords, lecz tym razem nie w miejscu linków sponsorowanych, ale w sieci partnerskiej Google. Tym razem reklama strony nie wyświetlała się już wśród wyników wyszukiwania, lecz na stronach internautów uczestniczących w sieci partnerskiej. Badanie skuteczności tej metody marketingu trwa miesiąc czasu. Dzięki temu udaje się zebrać dane, przydatne podczas porównania poszczególnych sposobów promocji firmy w Internecie. A oto otrzymane statystyki reklamy w sieci partnerskiej.
Mimo dużej liczby wyświetleń oraz klikalności reklamy na poziomie ok. 0,5 %, udało się zainteresować ofertą tylko 2 firmy. Jednak żadna z nich nie zdecydowała się na podpisanie umowy. Tak niska ilość zapytań ofertowych prawdopodobnie spowodowana jest tym, że większość kliknięć to sztuczne kliknięcia. Wywoływane są one bądź przez roboty, bądź przez właścicieli serwisów, którzy w ten sposób chcą zwiększyć swoje zyski.
5.1.6. Allegro
Od dnia 1 marca 2010 roku do końca badań (tzn. do 31 marca) oferta firmy była prezentowana na stronie Allegro.pl. Oferta przedstawiała umowę promocyjną na zaprojektowanie strony internetowej. W ofercie znajdował się również odnośnik do strony firmowej. Wykupione zostały następujące opcje do promowania aukcji:

Po zakończeniu pierwszej tury odczekano 2 dni i ponownie wystawiono aukcje na 14 dni. Dzięki temu badania mogły trwać cały miesiąc i można było sprawdzić skuteczność tej metody reklamy.

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.