3.2. Google Adwords
Dość istotnym elementem marketingu jest reklama internetowa. Dzięki niej można rozpowszechnić informację marketingową oraz pozyskać nowych klientów. Jednym z rodzajów reklamy internetowej jest reklama kontekstowa. Istotą tego typu reklamy jest prezentowanie reklam w ten sposób, że ich treść jest adekwatna do treści strony internetowej, na której jest wyświetlana. Ogólnie rzecz biorąc, idea reklamy kontekstowej opiera się na założeniu, że internauta reaguje na reklamę bardziej pozytywnie, jeśli jest ona powiązana tematycznie z informacją, której dany użytkownik szuka, w porównaniu do sytuacji, w której reklama nie dotyczy tematyki informacji poszukiwanych przez internautę. Reklama kontekstowa ukazuje się użytkownikom pod dwiema postaciami rys. 8 .
Jedną z nich są linki sponsorowane w wyszukiwarkach internetowych. Mechanizm ich działania jest bardzo prosty. Kiedy klient dokona zapłaty za reklamę, link do strony ustalonej przez klienta zostaje umieszczany w górnej części strony. Pojawia się on wraz z wyświetleniem wyników wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej rys. 19 .
Znanym serwisem reklamowym, którego działalność opiera się na sprzedaży linków reklamowych, jest Google Adwords. Reklama Google Adwords składa się z nagłówka, tekstu reklamowego, adresu docelowego reklamy oraz tak zwanego adresu wyświetlanego reklamy. Długość tych elementów jest ograniczona. Długość nagłówka nie może być większa niż 25 znaków, natomiast maksymalna długość adresu strony internetowej, który jest wyświetlany na samej reklamie, wynosi 35 znaków. Ponadto tekst reklamowy musi składać się z dwóch wersów, które nie mogą być dłuższe niż 35 znaków rys. 27 .
Aby tekst reklamowy został zatwierdzony przez Google Adwords i dopuszczony do wyświetlania, musi spełniać szereg wymagań. Pod uwagę brana jest nie tylko poprawność gramatyczna i ortograficzna, interpunkcyjna, lecz również językowa. Należy zaznaczyć, że tekst reklamowy nie może zawierać żadnych obraźliwych słów, niepoprawnych form wyrazów, symboli oraz wykrzyknika w nagłówku. Tekst reklamowy nie może również zawierać skracanych wyrazów. W przypadku, gdy w tekście reklamowym jest przedstawiona informacja dotycząca ceny bądź rabatu, konieczne jest, aby

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.