większej liczby potencjalnych klientów, do których można w prosty sposób dotrzeć. Dzięki możliwości wyboru zainteresowań odbiorców mailingu (np. poprzez fora tematyczne), mailing pozwala na dotarcie do osób, które mogą być szczególnie zainteresowane ofertą firmy. Może to sprawić, że skuteczność takiego mailingu będzie sporo wyższa niż zwykłego mailingu. Minusem jest jednak to, że mailing targetowany na określonych użytkowników, jest przeważnie sporo droższy od zwykłego mailingu. Mimo to wiele firm decyduje się na ten rodzaj mailingu licząc, że pomimo większej ceny, zyski z niego będą większe.
Rozsyłanie mailingu następuje z serwera firmy oferującej usługi mailingu. Firma oferująca usługi mailingu wymaga jedynie dostarczenia treści, jaka ma zostać wysłana. Treść ta może być wysłana w formacie HTML lub tekstowym. Różnica pomiędzy nimi jest tak, że w formacie tekstowym możliwe jest umieszczenie jedynie tekstu bez formatowania, natomiast w mailingu HTML mogą znajdować się nie tylko różne formatowania czcionek, lecz również rysunki i animacje. Mailing tekstowy jest coraz rzadziej stosowany, ponieważ nie daje możliwości zainteresowania klienta wyglądem oferty jak w przypadku mailingu HTML. Ciągły wzrost konkurencji wymaga zastosowania coraz to ciekawszej formy reklamy, aby klient pośród wielu ofert wybrał odpowiednią ofertę. Szczególnie wraz ze wzrostem liczby młodych internautów, opracowywane coraz to ciekawsze graficznie oferty, przygotowywane specjalnie dla tej grupy klientów.
„Każdego dnia skrzynka pocztowa internauty zapełnia się sporą ilością wiadomości. Wiele z nich to korespondencja niechciana i traktowana jako spam, który obok wirusów stanowi zmorę dzisiejszego Internetu. Dlatego bardzo ważne jest, aby stworzyć taką wiadomość, która zainteresuje odbiorcę i na wstępnie nie zostanie potraktowana jako wiadomość-śmieć” rys. 15 . Dlatego też w mailingu stosuje się coraz bardziej wyszukane metody do ominięcia filtrów antyspamowych oraz zainteresowania potencjalnych klientów ofertą. W końcu skuteczność mailingu w głównej mierze zależy od sposobu zaprezentowania oferty, oraz doboru odpowiednich słów, które zachęcą odbiorcę do zapoznania się z ofertą.

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.