umieszczone oferty rynkowe firm. Dzięki katalogom konsumenci mają możliwość zamówienia produktu i zadania dodatkowych pytań, co jest dodatkowym udogodnieniem, zarówno dla klienta, jak i producenta. Katalogi sieciowe są na bieżąco aktualizowane, a stosowane technologie pozwalają klientom na wygodne i szybkie zapoznanie się z interesującymi ich produktami. Zwykle są zamieszczane w Internecie przez przedsiębiorstwa handlowe, produkcyjne, domy towarowe, bądź też stowarzyszenia branżowe. Zakupy przez Internet są coraz bardziej popularne, a szczególną popularnością wśród internautów cieszy się serwis Allegro. Znaczna część użytkowników korzysta za pośrednictwem Internetu z usług linii lotniczych, biur podróży oraz innych firm oferujących podobne usługi. Wciąż jednak spora część osób sceptycznie podchodzi do zakupów online, obawiając się o bezpieczeństwo transakcji rys. 2, 3, 4 .

            W celu zwiększenia sprzedaży produktów, bądź usług w sieci internetowej wykorzystuje się programy partnerskie. Wiele przedsiębiorstw zamiast płacić za miejsca reklamowe na stronach internetowych, proponują ich właścicielom zawarcie  umowy partnerskiej. Osoba, która bierze udział w tym przedsięwzięciu wyraża zgodę na umieszczenie łącza internetowego na swojej witrynie, które prowadzi do ośrodka internetowego właściciela programu. Z kolei właściciel programu zobowiązuje się wypłacić uczestnikowi prowizję od sprzedaży dokonanych za jego pośrednictwem. Wysokość prowizji jest różna, a podstawą do jej ustalenia jest jakość i rodzaj oferowanego produktu rys. 2, 4 .

            Do głównych zalet programów partnerskich należy niewielkie ryzyko porażki, gdyż programy asocjacyjne należą do marketingu opartego na wynikach. Dzięki nawiązaniu długotrwałej współpracy z uczestnikami programu i kontaktów z klientami, przedsiębiorca uzyskuje większe możliwości rozwoju i współpracy. Dzięki informacjom i łączom internetowym, które pojawią się na witrynach internetowych, wzrośnie popularność serwisu internetowego i jego pozycja w rankingu wyszukiwarek internetowych. Czynnikiem warunkującym sukces programów partnerskich, jest znalezienie odpowiedniej liczby współpracowników. W tym celu należy przeprowadzić niewielkich rozmiarów kampanię reklamową programu. Do najbardziej skutecznych metod promowania programów partnerskich należą katalogi sieciowe, strona

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.