być wykorzystane w kolejnych akcjach promocyjnych. W tym celu na witrynach internetowych są umieszczane formularze oraz szczegółowe informacje o promocji. Po wypełnieniu formularza próbka produktu zostaje przesłana na adres potencjalnego klienta rys. 3, 7 .
Konkursy i loterie wzbudzają zainteresowanie użytkowników Internetu, ponieważ dają im szansę uzyskania pewnych korzyści materialnych. W związku z tym, internauci nie tylko poddają się działaniu reklamy internetowej, lecz także podają swoje dane personalne i wyrażają chęć otrzymywania e-maili reklamowych na swoje konto pocztowe. Jeśli tego rodzaju akcja promocyjna jest przeprowadzana w sposób tradycyjny, Internet staje się narzędziem wspierającym te działania. Na stronie internetowej zamieszcza cię zwykle regulamin z zasadami uczestnictwa. Nadrzędnym celem konkursów i loterii jest wzrost świadomości marki i stworzenie pozytywnego wizerunku firmy. Powstały serwisy internetowe, które są skarbnicą informacji o konkursach i loteriach oraz na bieżąco informują o nich użytkowników. Jednak osoba kierująca tymi działaniami, korzystając z usług serwisu, powinna dopilnować tego, aby konsument na wstępie zapoznał się z przekazem reklamowym. Lojalność klientów jest równie ważna jak świadomość marki. Dzięki tym elementom wzrastają zyski sprzedaży i następuje rozwój firmy rys. 3, 7 .
Za działania mające na celu zdobycie zaufania klientów oraz zwiększenie świadomości marki, odpowiadają premie, które są nagrodą za odwiedzenie witryny internetowej, a najczęściej za zakup produktu. Konsument często musi podać dane personalne, co pozwala na gromadzenie bazy informacji o klientach. Nagrodą czekającą na użytkowników Internetu są także obniżki cen. Firmy oferują je w zamian za odwiedzenie witryny, dokonanie zakupu, czy też rejestrację w bazie danych. Obniżki cen mają na celu zachęcić do kupna danego artykułu, bądź ponownej wizyty na stronie internetowej firmy. Niezwykle popularnym środkiem promocji w Internecie stały się promocje łączone i krzyżowe. Promocje łączone opierają się na współpracy kilku marek w ramach informacji o konkursach, obniżkach cen i dystrybucji kuponów. Z kolei działanie promocji krzyżowych polega na tym, że odbywa się ona poprzez wykorzystanie przedsiębiorstwa w celu promocji innej firmy rys. 3, 7 .
Do najbardziej skutecznych metod promocji w sieci internetowej należy marketing bezpośredni. Zaletą tej metody jest to, że przekaz można w krótkim

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.