W kwestii narzędzi marketingu, w Internecie dużą popularność zyskała reklama. Reklama internetowa jest znacznie bardziej efektywna niż w innych mediach, głównie dlatego, że dociera do większej liczby potencjalnych klientów, jakimi są użytkownicy Internetu. Reklama internetowa pojawia się w różnych postaciach i różni się nieco od reklam spotykanych w innych mediach. Reklama internetowa zazwyczaj jest umieszczana na najbardziej popularnych portalach internetowych, wyszukiwarkach, katalogach oraz serwisach informacyjnych, ponieważ tam skupia się znaczna część ruchu internetowego. Specjaliści polecają umieszczanie reklam na witrynach internetowych, które są związane tematycznie z branżą reklamującej się firmy. To spowodowało, że wzrosło znaczenie tematycznych portali internetowych i mniejszych, lecz popularnych witryn rys. 1, 3 .
W Internecie spotykane są dwa rodzaje reklamy. Jedną z nich jest reklama marki, której celem jest stworzenie pozytywnej opinii o produkcie, zaś drugi rodzaj to reklama wywołująca działanie, czyli dokonanie zakupu lub odwiedzenie witryny internetowej. W Internecie szczególną popularność zdobyła reklama wywołująca działanie, jednak reklama marki również jest coraz częściej spotykana. Ponadto istnieje podział na reklamę typu pull, która polega na tym, że odbiorca sam podejmuje decyzje o tym czy chce ją zobaczyć, a także reklamę typu push, na odbiór której odbiorca nie ma żadnego wpływu. Przykładem reklam typu pull są banery i przyciski, które zawierają internetowe łącza prowadzące do strony reklamodawcy, zaś reklamy typu push pojawiają się zwykle pod postacią okien pop-ups, interstitials i daughter windows, a także poczty elektronicznej rys. 1, 3 .
W Internecie istnieje wiele form reklamy. Najczęściej spotykaną formą są classfields. Pod nazwą tą kryją się niewielkie ogłoszenia, które są umieszczane w katalogach internetowych, bazach danych Yellow Pages i w magazynach. Zawierają istotne i zwięzłe informacje o firmie i łącze do witryny internetowej. Reklamą internetową są banery i łącza pod postacią przycisków. Banery przekazują informacje, które zachęcają do kliknięcia na nie i przeniesienia się na stronę internetową reklamodawcy. Jeśli są odpowiednio zaprojektowane, wpływają korzystnie na świadomość marki i wzrost liczby odwiedzin rys. 3, 7 .
Początkowo reklama internetowa miała postać prostych napisów, które zachęcały do kliknięcia. Obecnie powstają reklamy w postaci oraz o

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.