Głównymi elementami, które mają wpływ na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki są budowa, zawartość i popularność strony oraz wskaźnik link popularity. Popularność strony jest określana na podstawie liczby odsłonięć witryny w określonym czasie. Przy ustalaniu popularności witryn, każda z wyszukiwarek bierze pod uwagę jedynie kliknięcia, które nastąpiły w obszarze sieci partnerskiej, a czasem nawet tylko te, które miały miejsce w danej wyszukiwarce. Istnieją także systemy oceny popularności stron. Ich działalność jest o wiele bardziej skomplikowana i odbywa się poprzez najbardziej znane wyszukiwarki internetowe. Systemy tego typu korzystają z współczynnika click-trough, czasu wizyty na stronie, a także innych, szczegółowych danych, aby określić strony cieszące się największą popularnością. Jednym z nich jest Direct Hit. Wyniki działalności tego systemu są przekazywane i udostępniane pozostałym serwisom. Bardzo istotnym czynnikiem, decydującym o wysokich pozycjach w rankingach wyszukiwarek, jest współczynnik link popularity. Dzięki łączom internetowym użytkownicy Internetu mają większą szansę, aby trafić na daną stronę, a strona zyskuje popularność oraz silniejszą pozycję. Budowa oraz struktura strony internetowej to najważniejszy czynnik, który wpływa na pozycję w rankingach rys. 2 .
Podczas promocji strony internetowej nie należy skupiać całej uwagi na osiągnięciu wysokiego współczynnika click-trough, lecz na zdobyciu szerokiej grupy zainteresowanych odbiorców. Zatem treść i budowa witryny powinna być jednocześnie interesująca dla odbiorców i dla wyszukiwarki. Optymalizacja strony internetowej to trudne zadanie, ponieważ każda z wyszukiwarek posiada inne wymagania i różne kryteria oceny witryn internetowych. Jednak należy zwrócić uwagę na trzy podstawowe zagadnienia, a mianowicie częstotliwość słów kluczowych, gęstość słów kluczowych, oraz pozycjonowanie słów kluczowych. Częstotliwość słów kluczowych jest ilością powtórzeń hasła. W procesie wyszukiwania są brane pod uwagę zarówno słowa kluczowe umieszczone w treści witryny, jak i te, które zostały umieszczone w kodzie strony. Gęstość słów kluczowych jest procentowym współczynnikiem słów kluczowych w strukturze strony i powinien być on odpowiednio wysoki rys. 2, 3 .
Fundamentalną regułą pozycjonowania słów kluczowych jest to, że hasła powinny być umieszczane na początku. Zanim rozpocznie się proces rejestracji strony w wyszukiwarce, powinno się stworzyć i dopracować pewne elementy

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.