portalach i w wyszukiwarkach. Na rynku istnieją także duże firmy, które również nie prowadzą sprzedaży produktów poprzez Internet, jednak ich oferują produkty powszechnego użytku. Kryją się one pod nazwą promotorów. Celem tych przedsiębiorstw jest przede wszystkim wzrost świadomości i popularności marki. Internet staje się dla nich narzędziem, dzięki któremu mają możliwość zaprezentowania się i poprawy wizerunku, nie ponosząc jednocześnie zbyt wysokich kosztów. Przedsiębiorstwa tego typu zazwyczaj decydują się na sponsoring, promocje, konkursy i reklamy internetowe .
Bardzo popularna jest promocja za pomocą treści. Producenci zakładają w tym celu strony internetowe o tematyce związanej z ich branżą, a następnie promują na nich poszczególne produkty. Niekiedy właściciele przedsiębiorstw jedynie sponsorują witryny w zamian za promowanie produktów swojej marki. Małe firmy, których marki nie są zbyt znane, dzięki Internetowi mogą zaistnieć. Nie prowadzą one sprzedaży poprzez Internet, a w ich ofercie znajdują się różnego rodzaju produkty. Obierają one strategię żuczków .
Podsumowując powyższą analizę, do najbardziej popularnych metod promocji w Internecie należy promowanie firmy poprzez serwis internetowy. Równie ważną rolę w promowaniu firmy odgrywa rejestracja w katalogach firm oraz pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych i katalogach. Bardzo popularne wśród metod promocji przedsiębiorstwa jest rozwijanie sieci łącz internetowych, które prowadzą do strony z innych witryn. W kwestii reklamy zdecydowanie największą popularność zyskała reklama w tematycznych i specjalistycznych serwisach internetowych, wyszukiwarkach, katalogach i na pozostałych, cieszących się dużą popularnością, stronach internetowych. Promocję uzupełniającą stanowią różnego rodzaju konkursy, loterie oraz zniżki. Firmy często stosują techniki marketingu bezpośredniego, a mianowicie reklamę e-mailową oraz SPAM, czyli innymi słowy mailing oraz techniki interakcji społecznej. Nie należy zapomnieć o programach partnerskich i prowadzonych działaniach public relations. Coraz częściej właściciele firm decydują się na sponsoring oraz promowanie produktów i usług, stosując w tym celu własne ośrodki zawierające ciekawe treści .
Za najbardziej efektywne narzędzie marketingu internetowego uważana jest promocja w systemach wyszukujących. Strona internetowa ma korzystny wpływ na wzrost popularności firmy tylko wtedy, gdy jest ona zauważana przez

 

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.