Zróżnicowanie przedsiębiorstw pod względem ich wielkości i oferowanych usług doprowadziło do wytworzenia różnych strategii promocji internetowych. Wśród dużych firm wykształciły się cztery strategie promocji internetowej. Pierwszą z nich są królowie, czyli firmy, których reklamy spotkać można także w innych mediach. Przedsiębiorstwa te posiadają już znaną markę, a ich strony internetowe mają wysokie pozycje w rankingach wyszukiwarek. Rozpoczynają działalność internetową w celu obniżenia kosztów sprzedaży i obsługi klientów. Firmy obierające taką strategię oferują konsumentom luksusowe produkty i usługi. Aby zmniejszyć koszty dystrybucji zakładane zostają serwisy internetowe, na których klienci mogą dokonać zakupu oraz zapoznać się z aktualną ofertą przedsiębiorstwa.
Wśród najczęściej wykorzystywanych przez duże firmy technik promocji internetowej, znajduje się reklama w wyszukiwarkach i portalach, które cieszą się największą popularnością. Nieco podobną strategię obierają znane firmy oferujące produkty powszechnego użytku. Internet służy im przede wszystkim w celach dystrybucyjnych, stąd zyskali miano sprzedawców. Sprzedaż produktów odbywa się za pośrednictwem Internetu w formie sprzedaży wysyłkowej. Sprzedawcy wykorzystują środki promocji takiej jak reklama internetowa, a także programy partnerskie, konkursy i loterie. Małe przedsiębiorstwa, które oferują produkty zarówno luksusowe, jak i powszechnego użytku, wykorzystują Internet jako najbardziej opłacalny sposób promocji ich oferty. Za najważniejszy cel działalności internetowej obierają dotarcie do możliwie największej liczby Internautów. Stosują w tym celu różne środki promocji, a najważniejszym z nich jest firmowa strona internetowa, na której zostają zamieszczone wszelkie informacje o ofercie przedsiębiorstwa. Niekiedy witryna internetowa wzbogacona zostaje o dział obsługi klienta.

Wracając jednak do dużych przedsiębiorstw, niektóre z nich nie prowadzą sprzedaży za pośrednictwem Internetu, a ich oferta zawiera luksusowe produkty. Obierają one strategię informatorów. Najważniejszym środkiem promocji w Internecie staje się w tym przypadku serwis internetowy. Na stronach firmy powinny znaleźć się informacje, które pomogą potencjalnym klientom w dokonaniu decyzji o zakupie produktu. Informatorzy docenili także dużą skuteczność działań public relations oraz reklam internetowych na

 

 

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.