2. MARKETING INTERNETOWY
Internet rozwija się w zawrotnym tempie, a swym zasięgiem objął niemal cały świat. Choć początkowo dostęp do niego mieli przede wszystkim naukowcy, dziś wykorzystywany jest przez ludzi jako środek powszechnej komunikacji. Internet posiada wiele cech, których inne media nie mają. Jego główną cechą jest możliwość dwukierunkowego procesu komunikacji oraz tworzenia pakietu informacji, który jest skierowany do określonego odbiorcy. Niemniej jednak najbardziej godną uwagi zaletą tego medium, jest możliwość zintegrowania instrumentów marketingu
Wielu przedsiębiorców, świadomych potęgi Internetu, wykorzystuje go w celu realizacji strategii marketingowej swej firmy. Ich głównym celem jest zwykle wzrost świadomości marki i wytworzenie pozytywnego wizerunku firmy. Jednak działania te są ukierunkowane przede wszystkim ku pozyskiwaniu nowych klientów, z czym wiąże się wzrost sprzedaży. Coraz częściej przedsiębiorcy czerpią zysk również dzięki sprzedaży miejsca reklamowego na stronie internetowej. Ponadto Internet pozwala zmniejszyć koszty reklamy i dystrybucji, a strona internetowa daje możliwość stworzenia swego rodzaju relacji z klientami. W oparciu o powyższe cele, powstaje plan marketingowy. Wówczas właściciele firm są zmuszeni do podjęcia wielu istotnych decyzji dotyczących sposobu oraz zakresu wykorzystania Internetu w celach marketingowych. Zwykle decydują się oni na utworzenie strony internetowej, która staje się swoistą wizytówką firmy. Na serwisie internetowym tego typu przedsiębiorstwo jest przedstawiane w sposób kompleksowy, niekiedy przedsiębiorcy umieszczają na stronie internetowej firmy perswazyjne portfolio, aby zachęcić do skorzystania z usług jak największą liczbę użytkowników Internetu. Równie popularne jak zakładanie stron internetowych, są działania promocyjne różnego rodzaju, między innymi reklama, marketing bezpośredni, promocja, czy też public relations. Internet służy też jako narzędzie komunikacji z konsumentami, a także z partnerami handlowymi.
Ponadto wśród konsumentów przeprowadzane są ankiety związane z zakresem usług firmy. W skład planu marketingowego coraz częściej wchodzi także wspomaganie dystrybucji poprzez uruchomienie sklepu internetowego, który swym zasięgiem obejmowałby cały glob. Niemniej jednak najważniejszym

 

Informacje dodatkowe

Świadczymy nasze usługi informatyczne 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu - tel. 792 792 589. 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia spotkania u Państwa w firmie i ustalenia warunków współpracy.